søndag den 15. juni 2014

Mad roulade

Første gang jeg fik denne ret var til en fødselsdag i familien. Det smager virkelig godt og det tager et sted mellem 30 til 45 min at lave. Pandekagedejen virker måske en smule tynd, men frygt ikke den bliver god alligevel. Man kan altid varrierer fyldet efter hvad man godt kan lide. Jeg kunne også forestille mig at man kan bruge andet mel end hvedemel.

Dette er måske det sidste indlæg fra min side et stykke tid. Jeg har tre eksaminer inden for de næste 2 uger. Og de tager det meste af min tid, og dermed også tiden jeg ellers bruger på madlavning. 

Mad roulade, 4 pers
4 æg
500 ml mælk
125 g mel
Salt og peber

Fyld
1 pakke pikant friskost
1 pakke skinke i strimlerne
1 rød/grønne peberfrugt

Mel vejs af i en skål salt, peber, æg og mælk tilsættes. Det hele røres godt sammen. Det hældes ud i en stor bradepande beklædt med bagepapir. Bages i oven ved 200°C i 30 min. 
Peberfrugten renses og skæres i små stykker. Friskosten kommes i en gryde og smeltes. Peberfrugt og skinke tilsættes til den flydende friskost. Lad det koge et stykke tid. Når pandekagen er bagt færdig fordeles fyldet og den rulles som en roulade. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar