onsdag den 21. august 2013

Nudelsalat med sukkerærter, ristet tofu og sojadressing


Denne opskrift lavede jeg for et stykke tid siden, men jeg har ikke kunnet ligget den op, da opskriften var hos min mor. Da jeg lavede opskriften glemte jeg at købe bønnespirer, opskriften går helt fint uden, men jeg skriver den nu alligevel med bønnespirer her. Hvis man ikke er til vegetariske retter kan man udskifte tofuen med kylling i stedet for. Opskriften er fra bladet Mad! Hvad skal vi spise i aften?
Tofu er en meget underlig sag. Det er første gang jeg har smagt det. Det smager ikke af så meget og er meget blød sumpet og svampet. Ikke at det smager dårligt, men det smager bare ikke af særlig meget. 

Nudelsalat, 2 pers.
100 g nudler
150 g fast tofu
salt
½ bundt forårsløg
75 g bønnespirer
75 g sukkerærter
2 tsk sesamfrø
2 spsk sojasauce
1 lime, saft af
2 tsk sukker

Nudlerne koges i en gryde. Skyl dem under kold vand så de ikke klistre sammen. Tofuen skæres i små stykker og steges på en pande i lidt olie. De krydres med lidt salt. De hældes ud på et stykke køkkenrulle. 
Forårsløgene renses og skæres i tynde skiver, sukkerærterne skylles og skæres i mindre stykker, bønnespirerne skylles. Nudler, tofu, forårsløg, sukkerærter og bønnespirer blandes sammen over hældes en sojadressing. Til denne blandes sojasauce, limesaft og sukker i en skål. 
Hele retten serveres med sesamfrø drysset hen over. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar