torsdag den 5. september 2013

Kylling i det grønne ala wok

I kender måske det der med at lave alt muligt andet for at undgå at lave lektier/opgaver. Jep, dertil er jeg kommet lige nu. Så det næste stykke tid vil jeg varme op ved at skrive et lille indlæg til bloggen. 
Her kommer en kreation som jeg har bikset sammen med en veninde. Den var hurtig og nem at lave og vi havde mad inden for ja... 40 min. Og det smagte dejligt! Man kan varigere grøntsagerne som man lyster. Retten serveres med ris til.

Kylling i det grønne ala wok, 3 pers.
3 kyllingebryst
1/4 af savoykål
½ bundt forårsløg (2 store eller 4 små)
3 dl eddermaneme bønner
3 gulerødder
1 dåse kokosmælk
½ glas chilipesto
1 spsk karry
salt
peber

Kyllingen renses og lægges i en fad, oven på lægges: fint snittet savoykål, forårsløg i skiver, gulerødder i skiver og eddermaneme bønner. Kokosmælken røres sammen med chilipestoen og karry. Alt efter hvor krydret man kan lide det tilsætte mere eller mindre af krydderierne. Der smages til med salt og peber.  Blandingen hældes ud over grøntsagerne og det hele sættes ind i ovnen og bager ved 175 grader varmluft i 30 min. Skær i kyllingen hvis du vil være sikker på at den er nok. Der koges ris til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar