søndag den 6. oktober 2013

Chris' Chokoladekage


Når der er Vild Med Dans er der dømt råhygge, og i fredags inviterede jeg en veninde og hendes kæreste forbi for at se programmet. I den anledning var det kun passende med et stykke kage til. Da min veninde havde ønsket noget enkelt som en chokoladekage gik jeg i opskriftgemmerne og fandt denne skønherlighed frem. Det er faktisk et under at jeg har kunnet glemme den, for den er virkelig dejlig og holder sig super lækker, også når den ikke er nybagt længere.
Opskriften har jeg fra en af Forlaget Tellerups bogklubmedlemmer og den findes både i en stor udgave som passer til ovnens dybe bradepande og i en mindre som passer bedre i en lille bradepande eller en stor springform. Jeg skriver den lille portion med mængderne for den store i parantes bagefter.

Chris' chokoladekage
360 g sukker (900 g)
4 stk. æg (10. stk.)
4. tsk. vaniljesukker (10 tsk.)
130 g hvedemel (325 g)
60 g kakao (150 g)
200 g margarine (500 g)
Evt. valnødder

Margarine smeltes. Sukker, vaniljesukker og æg piskes sammen. herefter sigtes mel, bagepulver og kakao i æggeblandingen og margarinen røres i. Hvis du bruger valnødder, så tilsættes de til sidst.
Fyldes i en form der er smurt med margarine og drysset med sukker.

Bages ved 200 grader i ca. 20 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar