lørdag den 5. oktober 2013

Grøntsagspandekager



Små tykke pandekager, også kaldet fritters, lidt a la amerikanske pandekager, bare med grøntsager som det primære fyld. Man kan bruge nærmest en hvilken som helst slags grøntsager. Her har jeg brugt broccoli og squash, fordi det var det der lige fandtes i min søsters køleskab da jeg skulle lave mad. Jeg kunne også godt forestille mig at de ville være gode med fx kartofler, men så skulle man nok være ekstra omhyggelig med at få dem gennemstegt. 

Her er pandekagerne serveret med kogt landskinke. 

Grøntsagsfritters (2 personer)

2 forårsløg
110 g squash
110 g brocoli - kogt
Salt & peber
1 dl mel
1 æg
½ tsk bagepulver

Squash rives, og broccolien hakkes i små stykker. Forårsløg skæres i tynde ringe. Grøntsagerne blandes med mel, bagepulver og æg og krydres med salt og peber.

Blandingen sættes i toppe på panden. Når de har stegt nogle minutter vendes de med en paletkniv og steges på den anden side. Her må man gerne sørge for at mase dem godt flade og så ellers give dem god tid til at stege igennem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar