fredag den 22. november 2013

Pasta med hokkaido og valnødder

Mens man stadig kan købe græskar i butikkerne, kom der her en række opskrifter med græskar. Jeg tænkte at i år måtte jeg heller komme med på græskar vognene og prøve det der græskar som jeg havde hørt så meget om. Derfor er det nu blevet til to forskellige typer retter med græskar fra mig. Dette er den første. Græskaren er lidt kedelig efter min smag, men drengen jeg serverede retten for var rigtig glade for den. Så derfor får i den også her. Opskriften er fra arla.dk, de har nogle ret gode opskrifter på alt muligt forskelligt. Retten serveres med pasta. Jeg brugte frisk pasta. I opskriften stod der at man skulle bruge en hvid mølke sovs, jeg benyttede blot mælk i stedet.

Pasta m. Hokkaido og valnødder, 4. per
1 hokkaido græskar (ca. 800 g)
3 rødløg i grove tern (ca. 200 g)
3 store grofthakkede fed hvidløg
½ liter mælk
1 lille dåse koncentreret tomatpuré (ca. 70 g)
1 tsk groft salt
friskkværnet peber
½ dl friskpresset citronsaft

1 dl kapers uden lage (ca. 50 g)
75 g hakkede valnøddekerner
2 tsk fintrevet citronskal (usprøjtet)

Græskaret skæres over og kernerne fjernes, og de skrælles for skal. Herefter skæres den i mindre stykker Rødløg og hvidløg svitses i lidt olie eller smør ca. 2 min. Herefter tilsættes græskaren og svitses i yderligt 1 min. Herefter tilsættes mælk, tomatpuré salt og peber. Retten koges sammen et par minutter til græskaren er mør uden at være blød. 

Kapernes tages af lagen og dryppes af, valnøddekernerne hakkes i mindre stykker. Kapernes, valnøddekernerne og citronskallen blandes sammen. Serves som drys til retten. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar