torsdag den 28. marts 2013

Kyllingelasagne

I anledningen af at det jo nu er påske, startede jeg min påskeferie med at lave denne lækre kyllingelasagne. Påsken er jo kylling, gul, hare og påskeæg. Så derfor syntes jeg denne kyllingelasagne passede så godt. Den er super simpel og let at lave. Det tager ca. 1 time fra man er statet til den står på bordet og er klar til at blive spist. Opskriften kommer fra Karolines kogebog: MAD! Karolines køkken til unge, og hedder her kalkunlasagne. Og kan også findes på nettet. Jeg serverede Broccoli tzatziti til men en hvilken som helst anden grøn salat ville også passe fint til.

Kyllingelasagne, 2 pers.
1 dåse hakkede tomater
1 lille grofthakket løg
2 fed hvidløg
2 tsk oregano
1 tsk salt
250 g hakket kyllingekød
1/4 l mornay souce
6 plader lasagneplader
ost til toppen

Løget hakkes og hvidløget presses ned i en skål. Herefter tilsættes oregano, salt og tomaterne. Det hele blandes godt sammen. Kyllingekødet brunes i en gryde eller pande.
Nu er den klar til at blive samlet. Fordeles i fadet således: tomatsovs, kød, mornay souce lasagneplader, tomatsovs osv. indtil delene er sluppet op.Slut af en med at drysse ost på toppen.
Bøges i ovnen i ca. 40 min. ved 200 grader. Når den er bagt, lad da lasagnen trække tildækket på køkkenbordet.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar