søndag den 17. marts 2013

Oksekødsuppe med vintergrøntsager, rosiner og æbler

Det er altid skønt med en dejlig varm suppe i dette kolde og blæsende vejer. Derfor besluttede jeg mig for at lave denne suppe. Udgangspunktet er taget i en suppe fra Mad! nr. 02 2013 af samme navn. Men da jeg ikke havde fået købt alle de ting opskriften sagde man skulle bruge, samt jeg havde lidt rester blev det en kombi af rester og opskrift.
Det specielle ved denne er at der er rosiner og æbler i. Normalt er jeg ikke specielt meget til varme rosiner, nogen gange kan det gå an. Og jeg kan ikke helt beslutte mig til om det rent faktisk er noget kan kan lide i denne opskrift eller ej. Æblerne jeg har brugt er så neutrale at man ikke rigtig kan smage dem. At der er hvidkål i kan man slet ikke smage, dette gør blot at suppen er mere fyldig og mætter mere.


Oksekødssuppe ca. 3 personer

1/4 hvidkålshoved
4 gulerødder
2 porrer
2 madæbler
200 g hakket oksekød
Passende mængde rosiner
1 grønsagsbouillon terning
2 spsk hakket persille
fyldt pasta
100 g frisk spinat
salt
peber
æbleeddike

 Hvidkålen snittes fint. Så fint at du ikke troede du kunne snitte så fint. Gulerødder skrælles og skæres i passende størrelse. Æblerne vaskes og skæres ligeledes i passende størrelse. Herefter svitses porreren i en gryde med godt med olie. Når porreren er faldet sammen tilsættes kødet og brunes med. Herefter tilsættes grøntsagerne(ikke spinaten) og disse steges med et stykke tid til de er faldet lidt sammen. Herefter tilsættes æbler, rosiner, bouillonterningen og hakket persille. Og det hele dækkes med vand. Lad nu suppen koge i 15 min. Læs på pakken hvor meget pastaen skal koges, og tilsæt disse så det passer med at pastaen kan blive nok ved at koge med i suppe. Fx. skal pastaen koge i 8 min. Vent da 7 min af de 15 før pastaen tilsættes. 
Spinaten tilsættes og når denne er faldet sammen smages til med salt, peber og æbleeddike. 
Herefter er suppen klar til at blive serveret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar